11 Tem 2009

Blog deyip geçmeyin, ürün pazarlamasında blogların önemi artıyor


Belki de bir blogda ürününüzden bahsediliyor veya şirketinizle ilgili bir görüş bildiriliyor olabilir...

Blog arama motoru Technorati’nin yaptığı araşt
ırmalara göre her 100 blogcudan 80’i mutlaka yazılarında bir marka veya üründen söz ediyor. Türkiye’de de 1 milyona yakın blog olduğu düşünülürse “blogtan al bilgiyi” demek yanlış olmaz.

Blogların, geleceğin medyasına yön vereceği artık herkes tarafından kabul ediliyor. Kaliteli içerik üreten pek çok blog geleneksel medya anlayışını altüst ederken bloglara yeni bir bakış açısı daha geliyor…

“Kulaktan kulağa, ağızdan ağıza ürün pazarlamasında bloglar”.

Günümüzde potansiyel müşterilerin tüketim eğilimlerini belirlemek, yeni piyasaya çıkan bir ürünle ilgili düşünceleri öğrenmek veya mevcut ürünün reklamını yapabilmek için elinizin altında artık yüz binlerce blog var.

Herkesin blog yayınlayabilmek için çok fazla olanağının var olduğu, konu başlıklarından arama motorlarında kolaylıkla bulunabilirliği ve bloglarda yazılanların paylaşılabilirliği düşünüldüğünde “siz siz olun blogları es geçmeyin” derim.

Facebook, Friendfeed, Twitter gibi sosyal medya araçlarında da blogların paylaşımı oldukça fazla…bu kitleyi yabana atmamak gerekiyor. Bu platformlarda herhangi bir bilgi, bloglar aracılığıyla veya doğrudan hızla virüs gibi yayılıyor. İnternet kullanıcılarının tüm duygu ve düşüncelerini artık sanal dünya ile paylaştıkları, blogkürenin sınırlarının durmaksınız genişlediği günümüzde herkesin birbirinden öğreneceği çok fazla şey var…hal böyle olunca ürün tanıtımı ve pazarlamasında da bloglar adeta bir cevher.

Bloglar arasında inanılmaz bir ağızdan ağıza iletişim var ve bloglar artık firmalar için hedef kitlelere ulaşmada en etkin araçlardan biri. Firmaların, tüketicilerinde farkındalık yaratmak, onların ilgisini çekip ürünlerini ya da hizmetlerini sunmak, denettirmek için bloglara ihtiyacı olduğu gerçeğini bir an önce görmeleri ve bu ucuz hatta çoğu zaman sıfır maliyetli pazarlama yöntemini hayata geçirmeleri gerekiyor.

Dünyada birçok marka bu pazarlama trendine girdi bile…Bloglar aracılığı ile ürün tanıtımı ve pazarlaması Türkiye’de de hızla yaygınlık kazanıyor. Blogların öneminin farkına varan birçok marka, konuyla ilgili çalışmalarına ağırlık veriyor. Bu çalışmaların sayısı da gün geçtikçe artıyor ve artmaya da devam edecek gibi gözüküyor.

Blog deyip geçmeyin... geleceğin medyasını da internet ekonomisini de biz blogcular şekillendireceğiz! Bu bir iddia veya abartı değil, gerçek…Tabi ki kaliteli içeriklerimizle…aynı zamanda bu bizlere profesyonel blogculuğun yolunu da açacaktır…

Unutmayın, zaman değişim zamanı!



Hiç yorum yok: