5 Mar 2009

Recep İvedik; Kodu mu oturtanların sembolü



Biz, kodu mu oturtanların kaderini tayin ettiği bir toplumuz!

Yine bölündük…

Konu; Recep İvedik.

Recep İvedik, postmodern bir maganda mıdır?

Recep İvedik, bir halk kahramanı mıdır?

Recep İvedik, topluma kötü örnek midir?

Recep İvedik’e gülelim mi, gülmeyelim mi?

Yoksa Recep İvedik, bir rezalet midir?...

Tartışıla dursun, Recep İvedik 2 rekorunu egale etmeye doğru koşuyor. 3.5 milyon kişi izlemiş.

Milliyet.com.tr, “Recep İvedik’in nesini seviyoruz” başlıklı bir haber-araştırma yayınlandı. Çeşitli kesimlerden izleyicilerin, sosyologların, sinema eleştirmenlerinin görüşlerine yer verilmiş.

Bir lise öğrencisi diyor ki; “Bu aralar Recep İvedik taklidi yapmak çok moda”.

İlkokul mezunu bir garson diyor ki; “ Onu kendime benzetiyorum. Konuşma tarzı, küfürleri ve tavırları çok hoşuma gidiyor”.

Lise mezunu bir fast food restoranın vardiye müdürü diyor ki; “Recep’in bir kahraman gibi davranması, insanların normalde yapamayacakları şeyleri yapması, ağzına geleni söylemesi cezbetti beni.”

Üniversite mezunu bir yönetici diyor ki; "Bu filme de eşimin ricası üzerine geldim ve çok şaşırdım çünkü espriler beklediğimden çok daha zekiceydi. Recep İvedik 2'yi izledim, beğendim ve bundan hiç utanmıyorum."

Her eğitim seviyesinden izleyicilerin bu değerlendirmelerine baktığımızda; Recep İvedik’i aşağılamanın bir anlamı olmadığını kabul edelim.

Bence; Recep İvedik toplumun aynası. Bu yüzyılda halkımızın geldiği, getirildiği noktanın ta kendisi.

Bu durumu hicveden bir durum komedisi.

Toplumu kötü etkilermiş!

Tv lerdeki star yarışma porgramları, sözüm ona halkı eğittiğini ifade eden sabah programları, televoleler, izdivaç rezaleti, bir takım tartışma programları…daha aklıma gelmiyor onlarca saçma sapan diziler, sanal rezaletler…bunlar toplum için çok mu faydalı?

Kemal Sunal’ın aptalı, Levent Kırca’nın sarhoşu, Yılmaz Erdoğan’ın serserisi, Cem Yılmaz’ın kurnazı …bunlar ayna değil miydi topluma, bunlara gülmedik mi? Halen gülmüyor muyuz?

En başta Başbakanımız olmaz üzere siyasilerin kabadayı konuşmaları, küfüre varan hakaretleri, Meclis'teki kavgalar …

Neredeyiz, nasılız, biz neyiz?

Recep İvedik kıro, postmodern maganda, halk kahramanı…toplumumuzda prim yapanlar da bunlar değil mi?

Herkez Recep İvedik’e taktı ben de Recep İvedik’e takanlara taktım…

Biz bölünmedik…Biz buyuz! Bunu kabul edin…

Güleriz ağlanacak halimize…

Unutmayalım ki; Kodu mu oturtanlar bu ülkenin kaderini tayin ediyorlar!

_______________________________________________________


Recep İvedik’in nesini seviyoruz? Milliyet;

http://www.milliyet.com.tr/Pazar/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=1065468&Kategori=pazar&Date=01.03.2009&b=Recep%20Ivedikin%20nesini%20seviyoruz&ver=29

Recep İvedik ve Monşerler; gülün gülebildiğiniz kadar
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=162391

Hiç yorum yok: