15 Ara 2008

Ekonomik kriz beni de vurdu

(işte aynen böyle kala kaldım)

Ekonomist olmak bu ülkede kendi söküğünü dikmeye yaramıyor. Ekonomik krizden ben de nasibi aldım.

İşsizler ordusuna ben de katıldım…Bayram öncesi işsiz kaldım. Ekonomik kriz turizm sektörünü etkilemez diyenler gelsinler Antalya’nın halini görsünler.

Kışın açık kalmayı planlayan pek çok otel kapandı, sezonun gelmesini bekliyorlar. Batan seyahat acentasının haddi hesabı yok. Batmayanlar da ya küçülüyor, ya da maaş ödeyemiyor. Turizmin beslediği yan sektörler, esnaf kan ağlıyor, acentalardan alacağını alamıyor. Zaten turist de yok, olanlar da otellerin içinde ve dışarıda bir kuruş para harcamıyor. Turizmciler sokakta boş geziyor.

Çalıştığım turizm firmasının durumu zaten bir yıldır inişte idi. Haklı olarak sonunda bana da kapıyı gösterdiler. Şimdiye kadar zaten çoktan çıkarmaları gerekiyordu. Onca zorluk içinde maaş almaya utanır olmuştum. Çabaladık hep birlikte ama olmadı. İş, müşteri aslanın ağzında. Var olan müşteriler de kapanın elinde kalıyor.

Ekonomist olmak…işte bunun için bir işe yaramıyormuş bu ülkede. Bir özeleştiri gerekirse; ekonomi kendini ekonomist sananlar ve öngöremeyenler yüzünden bu hale gelmedi mi? Soygun düzeni de cabası.

28 yıllık iş hayatımda leyleği kaç kez havada gördüm hatırlamıyorum, parlak bir kariyer, şaşalı bir iş yaşamı, herkesin imrenerek seyrettiği benimse süründüğümü bildiğim görkemli plaza kadını hallerim…önce 2001 krizi ile yerlere yapıştı, tam toparlandım derken şimdi de bu kriz vurdu.

Milyonlarca genç, vasıflısı vasıfsızı iş peşindeyken kim ne yapsın yarım asırlık kadını? Bu krizde isterse altın yaldızlı öz geçmişin olsun neye yarar?

Bir kutup ayısı boğulmuş biliyor musunuz? Yani bu hayvan yüzmeyi senden benden iyi biliyor. Nasıl boğulur ? Nasıl? Ama boğulmuş işte…bu hayvanlar yüzerken dinlenmek için bir buz parçasına tutunup soluklanırmış. Bu sefer tutunacak bir buz parçası bulamamış. Neden? Çünkü erimiş o buzlar !

Bu ülke ekonomisinin erittikleri gibi…

Milyonlarca işsiz sokaklarda iş, aş peşinde koşuyor ve işin en acı yanı bu ekonomik çöküntülerin sebebi biz işsizler değiliz.

Ekonomik kriz teğet geçmiyor…vuruyor yerlere yapıştırıyor.

Hiç yorum yok: