15 Kas 2008

Canım Ailem ve yeniden Uğur Yücel


“Hayvan gibi oynuyor”bu şekilde ifade ediyorlar O’nun oyunculuğunu. O ise “oyunculuğumu hep sıradan buldum ve bu sıradanlığa tahammülüm yoktu" diyerek, üretme hırsı ile bütünleşen mütevaziliğini ifade ediyor.

Eğer bir insan güzel ve doğru şeyler üretebiliyorlar ise mütevazi olmasına hiç gerek yok; Uğur Yücel’in oyunculuğu, yönetmenliği ve sanat kalitesi üzerinde hem fikir olmayan var mıdır bilmiyorum ama Şener Şen’den sonra (bence) Türkiye’nin tiyatro ve sinema dalında yetiştirdiği yegane aktör, yegane yetenek. Rolü verin, baştan yaratsın. Rolünü hem oynasın hem de yaşatsın.

Özlemişim Uğur Yücel’i…17 Kasım’da ATV de başlayacak olan “Canım Ailem” dizisinin fragmanını izlediğimde özlemiş olduğumu farkettim.

“Arabesk” ile Sinema Yazarları Derneği En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu, “Muhsin Bey” ile Antalya Film Festivali’nde En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülü, ilk sekiz bölümünü çektiği “İkinci Bahar” adlı Tv dizisiyle İletişim Fakültesi En İyi Tv Yönetmeni Ödülü, “Gemide” ve “Laleli’de Bir Azize” filmlerinin müziklerinin yapımı, yönettiği ilk film olan “Yazı Tura” ile Antalya Film Festivali En İyi Film, En İyi Senaryo, En İyi Yönetmen ödülleri dahil toplam 11ödül…tüm bunların sahibi, Uğur Yücel.

Türkiye’de çoğu sanatçının ve eserinin değeri anlaşılamaz, Uğur Yücel de 2004 Altın Portakal’da 11 ödül alan Yazı-Tura filminden yüz binlerce dolarlık zarar ile çıkmış, bir hayli sarsılmış ve bir müddet ortalarda görünmemişti.

En son, 2007 yılında sona eren Hırsız Polis dizisinde rol aldı ve başrollerini Türkan Şoray ile birlikte paylaştığı Hayatımın Kadınısın adlı filmi çekti. Daha önce de televizyonda, Aziz Ahmet, Karanlıkta Koşanlar, Alacakaranlık dizilerinde oynadı.

Uğur Yücel, şimdi ATV’de “Canım Ailem” dizisindeki “Samim” rolü ile 17 Kasım’dan itibaren yeniden karşımızda. Hırsız Polis'teki Aksak'tan, Alacakaranlık'taki Tahir Komiser'den sonra bir aile dizisinde, hem de komik bir adam rolünde karşımızda.

Canım Ailem dizisinin çekimleri sırasında verdiği bir röportajında “Komik adam'ı özlemiş, çok özlemişim. Yıllardır karanlık ruhlu işler yaptım, gülmeyi ve güldürmeyi özledim. Sette çok eğleniyorum. Ben hiç komedi dizisinde ya da filminde yer almadım, hep dram oynadım. Kendi gösterilerimde komedyendim, insanları en son 10 yıl önce güldürdüm galiba” diyor.

Şimdiye kadar dizilerde hayatı çözmüş, hafif sıyırmış, tam tutunamamış, defoları bol, zor elde edilen, zor anlaşılan ama kesinlikle karizmatik adamları oynayan Uğur Yücel için “Canım Ailem” dizisindeki “Samim” oldukça farklı bir karakter.

Uğur Yücel’in ağzından ise “Samim” ; “Bir garson. Nerede iş bulursa orada takılmış. Sorumsuz. Dalevere çeviriyor ama sahtekar değil. Sadece hayatını yaşamak istiyor. Sonsuz bir gitmek arzusu halinde. Yerinde durursa düşeceğine inanıyor. Adana'da doğmuş. Gençliği orada geçmiş. Hafif Adana aksanı var. Birkaç dili işini kıvıracak kadar konuşabiliyor. Şeytan tüyü var. Rengarenk bir adam”.

"Canım Ailem" dizisinin tanıtımlarında ; hayatın üç tadının, aşk, hüzün ve kahkahanın birbirine karışmasını, harmanlanmasını anlattığı, iki kadın arasında kalan Seyhan'ın (Ozan Güven) aşkı için yaptıklarını ve Samim'in (Uğur Yücel) sorumsuzluklarıyla dolu yaşamının başına kalan 3 yetim ile nasıl değiştiğini bazen kahkaha, bazen de gözyaşlarıyla izleneceği bir dizi olduğu ifade ediliyor.

Yapımcılığını Erol Avcı'nın, yönetmenliğini Sadullah Celen'in üstlendiği, senaryosunu Selin Tunç’un yazdığı, Uğur Yücel, Ozan Güven, Ezgi Mola, İlker Aksum, Şebnem Bozoklu gibi güçlü bir kadroyla ATV de dizi seyircisiyle buluşacak olan “Canım Ailem” in ilk bölümünde bir de sürpriz isim var…Konuk sanatçı Cem Yılmaz.

Cem Yılmaz, Ozan Güven ve Uğur Yücel’le birlikte dizinin birinci bölümünde iki sahnelik kısa planlarda yer alarak Ebu Muttalip adlı bir Arap Şeyhini canlandırıyor. “Canım Ailem” dizisindeki konuk sanatçılığı ile Cem Yılmaz da ilk defa bir dizi filmde yer almış oluyor.

“Canım Ailem” dizisi , başarılı yapımları ile bilinen TMC imzasını taşıyor.

Televizyonlarda bu kadar kalitesiz ve anlamsız dizilerin oynadığını gördükçe, artık nerede ise televizyonu haberler dışında izlemez olmuştum.

Şimdi Uğur Yücel gibi gerçek bir sanatçının dönmesi beni çok mutlu etti.

Gülmeyi ve güldürmeyi özleyen Uğur Yücel’i de bizler özledik.

“Canım Ailem, 17 Kasım’da ATV’ de başlıyor.

( Dizi fragmanları için http://www.canimailem.net/ )

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydın Sevgili Beran..

Dün aynı heyecanı bende hissettim. Kış gecelerinin bir sıcaklığı olacak bu dizi. Öykü zaten çok bildik.. Yaşamda aslında hep bildik bir hiyayenin tekrar tekrar başka oyuncularla birlikte kadere yazılması değil mi?

Uğur Yücel! Gençliğimden kalma bir kare... Bir teras kattan ayaklarını aşağıya sallarak söylenen arabesk br hayat...

Öyle güzel yazmışsın ki...