27 Kas 2008

Ekonomik krize çözüm bulundu, tüket ki yok olma!

Tüket ! Tüketmezsen ölümü gör! Allah aşkına tüket…tüket ki yok olma!

Tüketmezsen dev ekonomiler batacak…Sen tüketmezsen ben tüketmezsem ekonomiler düzlüğe nasıl çıkacak? Nasıl ekonomik büyüme kaydedilecek?

Kapitalist sistemin tanrıları böyle buyuruyor.

Şimdi gelde Marks ve Engels Ustaları arama. Ta 1850 öncesinden görmüşler, “bu kapitalizm her 8-10 yılda bir krize girer, kapitalist sistem böylesine plansızdır, habire tıkanır” demişler. Sakalları da var ama kimseye söz dinletememişler.

Şimdi zenginler kendilerini kurtarmak için bize diyorlar ki “ tüketin, yoksa batacağız”.

İş bize düştü yine. Öyle ki; hükümet habire “ekonomik krize önlem paketi” lafı ediyor hala tıs yok. Oyalama (oylama da olabilir) taktiğine devam. Hal böyle olunca herkes kendi önlem paketini sunmaya başladı.

Velhasılı kelam; “ekonomik kriz yalaması” olduk çıktık. Her kafadan ayrı bir ses yükseliyor. Ortalık “öngörenler” , “öngöremeyenler”, “öngöremediğinin farkında bile olmayanlar” la doldu.

Bir yandan da sistemin tanrıları habire tüketin diyorlar. Peki ne ile tüketeceğiz? Hangi para ile? Millet işsizlikten kırılıyor, karnımızı doyuramaz hale geldik.

ABD’nin meşhur nobel ödüllü ekonomisti Milton Friedman zamanında demiş ki “ekonomik durgunluğu aşmak için gökten para atılsın”. Kelin ilacı olsa kendi başına sürermiş. Ama gelin görün ki Amerikan Merkez Başkanı Ben Bernanke bile buna inanmış. Bush’u da inandırmış.

Hatta Bernanke, 2006 da yaptığı bir konuşmada, kriz kaygısı taşıyanları yatıştırmak amacıyla şu sözleri sarfetmiş; “Nedir bu telaşınız? Rahat olun. Dolar matbaası bizde. İstediğimiz kadar basarız. Gerekirse helikopterlerden aşağıya dolar yağdırırız...”. Bu sözlerinden sonra da lakabı “Helikpoter Ben” olmuş.

Koskoca Amerikan’ın nobel ödüllü ekonomisti Friedman’a, Helikopter Ben’e inanılmaz da kime inanılır. Bush ta inanmış bunlara, neredeyse gökten para yağdıracak duruma gelmiş, açmışlar kesenin ağzını. Bunu gören Avrupa hatta Çin bile keseyi önlerine koymuşlar.

Şimdi de bize diyorlar ki tüketin, tüketmezseniz ölümüzü görün.

Aslında fena fikir de sayılmaz hani…ben bile inanmaya başladım. Bizimkiler de helikopterleri kiralasa, ağzına kadar Dolar, Euro, Turkish Liraları doldursa, şöyle havadan doğru saçmaya başlasa…

Önce iş dünyasının ağzını kapasa, sonra bankaların, biraz da seçim sadakaları için AKP ye, e sıra gelirse, denk gelirse bizler de yerden bir iki toplasak, doğru çarşıya koşsak, deliler gibi alışveriş etsek…fena mı olur?

Tüketin tüketin hadi canlar, tanrılar böyle buyuruyor.

Çok yakında içi para dolu, kuyruğu ay yıldızlı helikopterler semada görünecek, aman ha tetikte olun…saçılır saçılmaz kapmaya başlayın.

Tüketmezseniz de ölümü görün!

Dedim ya; ekonomik kriz yalaması olduk…

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız her şeyi bir çırpıda..Çok güzel bir insan olduğunuzu düşünüyorum ve hissediyorum, ne mutlu size ki insanlığınızı bu kadar olumsuz koşullarda altında bile koruyabilmişsiniz..Dilerim size bakıp ders alan insan sayısı her gün daha çok olur. Saygılarımla.

Beran Uzer dedi ki...

Teşekkürler Ali Bey, İnsan kalmaya gayret ediyorum diyelim...düşünen insan olmaya, doğru düşündüklerimi ifade etmeye çalışıyorum...sevgiler